10/04/2009

KAKLİYANİ BALCANİ (CEVİZLİ PATLICAN) კაკლიიანი ბალჯანი





Eşim , geçtiğimiz hafta Gürcistan'da idi. Bana yediği cevizli patlıcanın ne kadar lezzetli olduğundan bahsetti. Bende , tarifi internette araştırdım .

Bulduğum tarifle ,eşimin anlatımını birleştirdim. Ve cevizli patlıcanı hazırladım.

Tahminimce , orjinaline tadı yaklaşmıştır ancak görüntüsünün tam tutmadığını düşünüyorum..

Eşim , yediği KAKLİYANİ BALCANİ 'nin cevizlerinin çok daha ince olduğunu söylemişti .

Ancak ben görsel olarak sunuma önem verdiğim için cevizleri ezmedim .Tek tek bıçakla kıydım....

Bence lezzeti ve görselliği süperdi. Yanında yoğurt ile ,harika bir sunum ve eşsiz bir lezzetti..

Belki orjinalini tutmadı ama çok hoştu..Davet sofraları için tavsiye ederim...

Afiyet olsun.

MALZEMELER

1 kg patlıcan

5-6 diş sarımsak

2 bardak ceviz

tuz

zeytinyağ


YAPILIŞI:

Patlıcanlar ,alacalı soyulu ve halka halka kesilerek tuzlu suya atılır.

Yarım saat tuzlu suda bekletilen patlıcanlar süzülür ve kızgın yağda kızartılır.

Sarımsaklar temizlenir ve rendelenir. Cevizler bıçakla ,incecik kıyılır. Sıvı yağda sarımsak ve cevizler kavrulur.

Cevizler ,servis tabağına , balık sırtı şeklinde dizilen kızarmış patlıcanların üzerine dökülür.

Yoğurt ile servis edilir.

Afiyet olsun