5/24/2013

BLACK BEAN BROWNIE




Berry Cafe'den herkese merhaba :)))

Bugün sizler ile  harika bir BROWNIE tarifi paylaşacağım .

Zararı minimuma indirilmiş bir brownie'ye kim hayır diyebilir ki .?

Hiç abartmıyorum şu ana kadar yediğim en lezzetli brownie bu. Ve diğer tariflere oranla cok daha az zararlı.. Bunun sebebi bütün dokusunun  siyah fasülye ve kepek unundan oluşması.






Bloguma seçtiğim tarifler benim icin çok özel . Bazen çok pratik bazen çok aşamalı.. Bu sebepten , sadece bu tarif için mükemmel sonucu yakalayabilmem ve sizin ile paylaşmam yaklaşık 2 ayımı aldı..

Tarifimi Berry Cafe'de yayınlamadan önce defalarca uygulamalı olarak calıştım .Her seferinde farklı bir malzemeyi ya eksilttim ya arttırdım. Ama sonuç müthiş.. Defalarca test edildi ve onaylandı diyebilirim..

Buradan Berry Cafe test ekibine çok teşekkür ediyorum.

Tarifi yayınlamadan önce , yaptığım ufak bir araştırma ile siyah fasülyenin  şu anda Türkiye' de çok fazla kullanılmıyor olmasına rağmen kolaylıkla temin edilebilecek bir ürün  olduğunu öğrendim.

 Internette arama  yaparsanız çeşitli firmaların bu ürünü Türkiye'ye getirmiş olduğunu sizde göreceksiniz.

Ben yaptığım araştırmada (Sezon Pirinç ve Tarım Urunleri)nin siyah fasülyeyi Peru'dan ithal etmiş olduğunu öğrendim.





MALZEMELER

1 Su Bardağı  Bitter Damla Çikolata (eritilecek)

2 Su Bardağı Haşlanmış Siyah Fasülye

2 Çay Bardağı Sıvıyağ

4 Adet Yumurta

1 Çay Bardağı Kakao

2 Tatlı Kaşığı Toz Nescafe

1 1/2 Çay Bardağı Kepek Unu

1 Su Bardağı Bitter Damla Çikolata

1 1/2 Çay Bardagi Toz Şeker

1 Yemek Kaşığı Yoğurt

1 Paket Kabartma Tozu

1 Paket Vanilya



YAPILIŞI:

1 su bardağı damla çikolatayı  benmari usulü eritip ılınması  için bekletmeye alın.  

Eritilmiş çikolatanız ılınırken mutfak robotuna , yumurtayı , şekeri ve haşlanmış olan siyah fasülyeyi koyup püre haline gelmesini sağlayın . 

Karışıma ,sıvıyağ , eritilmiş çikolata ,yoğurt ,nescafe ve kakaoyu ilave edip , mutfak robotunuzu tekrar çalıştırın. 

Elde etmiş olduğunuz püreyi bir karıştırma kabına aktarın ve spatula ile içine kepek unu , vanilya , kabartma tozu ve 1 su bardağı damla çikolatayı ilave edip karıştırın. 

175 derece ısıtılmış olan fırında yaklaşık 40 dakika pişirin .



NOT: Her fırının pişirme hızının farklı olduğunu düşünerek bir kürdan ile brownie'nizin pişip pişmediğini kontrol etmenizi tavsiye ederim.. 

AFİYET OLSUN