1/09/2009

EV YAPIMI PİDE

Malzemeler:
5 cup un ( 1/2 cup açarken kullanmak icin)
2 cup ılık sut
1 cay bardağı ılık su
1 küçük paket kuru maya
1 çay kaığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz

iç için malzeme :
1 kg kıyma ( biraz yağlı olsun)
1 büyük kuru soğan ( ince doğranmış)
1 büyük yeşil biber ( ince dogranmış)
7 adet domates ( ince doğranmış)
1/2 demet maydanoz ( dogranmış)
tuz, karabiber, kimyon, kırmızı biber, acı pul biber
( baharatlar tercihinize kalmış)
1 yemek kaşığı biber salçası
1/2 cup su
4 yumurta ( üzeri için)

Hazırlanışı :
Kuru mayayı toz seker ile karıstırıp, ılık su ile karıstırıyorum.
Maya kıvama gelince un ile karıstırıyorum.
Tuz ekliyorum.
Ilık sütü hamura yavaş yavaş ilave ediyorum.
( hamur cok sert olmayacak, ele yapışacak kıvamda olmalı)
Yoğurma işleminden sonra üzerini kapatıp, biraz mayalanmasını
bekliyorum. 30 dk. yeterli oluyor.
Bu sırada içi hazırlıyorum.
Hamur kabardıktan sonra küçük parça alıp hamuru
uzunlamasına merdane ile açıyorum, kıymalı harcımı içine
yerleştirip, kenarlarından hamuru içeri dogru kıvırıyorum.
Tepsime yaglı kağıdımı serip uzerini unladım.
Sonra pidelerimi yerleştirdim.
Birkaç tepsinizi bu şekilde hazır ederseniz vakit kazanıyorsunuz.
200 C fırında yaklaşık 20 dk, da pişiyor.