2/26/2009

VİŞNELİ CHEESECAKE


TABANI'NIN MALZEMESI

2-2,5 paket yulafli veya kepekli biskuvi
2 yemek ksigi un
50gr tereyag

PEYNIRLI KISIM

4-5 yumurta (buyuklugune gore)
4 paket labne 200gr'lik (ben dunkune biraz fazla kullandim 100gr kadar)
2 paket vanilya
2 yemek kasigi limon suyu
2 yemek kasigi tepeleme krem peynir
2-3 silme yemek kasigi un
1 paket beyaz cikolata 80gr
1 paket beyaz cikolata sosu 3 - 3,5 cay bardagi sutle pisirilecek
3 yemek kasigi pudra sekeri

Visneli sos

2,2,5 su bardagi visne
1 cay bardagi su
1 su bardagindan 1 parmak az toz seker
1 tatli kasigi nishasta
1 tatli kasigi tereyag

Yapilisi:

yumurtalarin sarilari bir kaba aklari ayri bir kaba ayrilir, sarilarin bulundugu yere labne peynir, beyaz cikolata sosu, vanilya, krem peynir, limon suyu, un ve pudra sekeri konur ve mkserle cirpilir.. benmari usulu veya microdalgada eritilmis beyaz cikolata eklenip biraz daha cirpilir... yumurta aklari cirpilir ve kopuk haline getirilir ve bu karisimda eklenir tekrar cirpilir ve buzdolabina dinlenmeye birakilir 20- 30 dakika...
bu arada biskuviler robottan gecirilir ve un ve erimis tereyag eklenip yogurulur ve borcama (ben dikdortgen buyuk cama yaptim) bastirilarak yerlestirilir tabanin kalinligi istege gore ayarlanir ve 200 derece firina konur 7-10 dakika pisirilir, biskubili karisim pembe kivama gelince peynirli krema konup 240 derecede 10 dakika ve sonra 180derecede 30 dakika pisilir, soguduktan sonra dolaba konur..
visne, su ve seker tencere'ye konur kaynamaya baslayinca az suda cozdurulmus nishasta ve tereyag eklenir biraz jolelenince ocaktan alinir, soguduktan sonra cheeecake'i servisyapmadam 2-3 saat once ustune dokulur..not: 1 gun dolapta bekleyince daha lezzetli oluyor


Not: Bu tarifi bize, daha önce körili kısır tarifini veren sevgili arkadaşım Nurhan verdi.. Nurhancım ellerine sağlık dünden beri herkes senin cheese cake ini konuşuyor.. Tek kelimeyle bayıldık.. Gerçekten süper bir tarif. GERÇEK CHEESE CAKE tarifi. Ameika'da yediklerimiz ile bire bir aynı lezzette.Burdan Nurhan arkadaşıma sesleniyorum...LÜTFEN SENDE KENDİ BLOG'UNU AÇ .


Tarifi birebir Nurhanın bana yolladığı şekilde koydum..Canım arkadaşım çok teşekkürler....