9/29/2009

ÇERKEZ TAVUĞU

Sevgili Hilal'ciğimin kayınvalidesi , Saadet teyze , harika çerkez tavuğu yapıyor.Ramazan ayında canım onun yaptığı çerkez tavuğundan o kadar çok çekti ki sonunda kendimi tutamayıp Saadet teyzeyi aradım ve bu isteğimi ona da söyledim. ..

Tabi , Saadet teyze benim bu isteğimi duyunca , bana o lezzetli çerkez tavuğunu yapıp yolladı.

Saadet teyzecim ellerine sağlık .... gerçekten çok çok lezzetliydi çerkez tavuğun.

Tarifi Hilal 'in sitesinden alıp koyuyorum...

Afiyet olsun hepinize..


Malzemeler

1 bütün tavuk
1 su bardağı rondodan çekilmiş ceviz (irmik gibi olacak)
1/3 ekmek içi
4 diş sarımsak
1 tatlı Kaşığı limon suyu
1 tatlı kaşığı Kişniş
1,5 tatlı kaşığı Zaprana
1 çay kaşığı Karabiber
1 çay kaşığı Pulbiber
tuz

Yapılışı:
Tavuk parçalara ayrılıp düdüklüde haşlanır, haşlanan tavuk derisinden sıyrılarak çok küçük olmayacak şekilde didiklenir.
1 su bardağı çok ince çekilmiş ceviz, ufalanmış ekmek içi, 4 diş dövülmüş sarımsak, limon suyu ve baharatlar hazırlanan tavuğa eklenir.
Karışıma tavuk suyu eklenerek kıvamlandırılır. Ağzı kapalı olarak, buzdolabında muhafaza edilir, soğuk yenir..

**Tavuk çabuk bozulduğu için çabuk tüketilmesinde fayda var.