2/12/2009

MAHLEPLİ SİMİT

MAHLEPLİ SİMİT
Malzemeler:

1 paket erimiş margarin(ben teryağ kullandım)
1 çay bardagı sıvı yağ
1 çay bardagı yoğurt
3 yemek kaşığı toz şeker
3 çay kasıgı tuz
1 yumurta sarısı(akı üzerı için ayrılacak)
1 yemek kaşığı mahlep(ben iki kaşığa yakın kullandım, aroması yoğun sevenler için)
Aldıgı kadar un
1 paket kabartma tozu
1 paket susam
Yapılışı:

Tüm malzemeler un ve kabartma tozu hariç karıştırılır.Ardından kabartma tozu eklenir.Un yavas yavas yedirilir.Hazırlanan hamurdan küçük halkalar yapılır ve önce yumurta akına ardından susama batırılır.Isıtılmıs 180 derece fırında pişirilir.
Afiyet olsun.


Not: Esra cım ellerine sağlık ....Gerçekten hem bana misafirimde süpriz yapıp bu simitleri getirdiğin için, hemde üşenmeyip bu kadar güzel tarifini yazdığın için çok teşekkür ederim..